środa, 5 stycznia 2011

Ciało

Zwykłam słuchać Radia Kraków (101,6 FM). Powód - muzyka, a właściwie jej dobór. Dobra, odpowiednia, nastrojowa, warta zapamiętania, a pw. mnie odpowiadająca. Dziś, właśnie dzięki Radiu Kraków, przypomniał mi się utwór Republiki - nieodżałowanego zespołu i nieodżałowanego Grzegorza Ciechowskiego - "Tak długo czekam (Ciało)".  Przez moment się zatrzymałam - zasłuchana w ten kawałek (na marginesie dodam, ze wersję z płyty "Obywatel G.C.".

Pamiętam dobrze, kiedy pierwszy raz usłyszałam ten utwór - jeszcze w liceum. Czy wtedy mnie zachwycił? Odpowiem: nie. Ot taki kawałek o słowach, które do mnie nie przemawiały. Teraz - po upływie  lat uderzyła mnie prostota i piękna prawda w nimukryta. Słowa, podkreślone muzyką. Powolne, ukryte napięcie - muzyka oddaje kapanie wody, dźwięk prysznica w tle. Kochanek, który czeka. Pożera go własne pragnienie, ale potrafi się powstrzymać. 
Utwór jest tak spokojny, systematyczny i monotonny. Widać w nim leniwą parę, która ot tak od niechcenia zaczyna się dotykać. Owo ciało, a właściwie ciała poznają się wzajemnie: spokojnie, bez pośpiechu - bo i do czego się spieszyć. Piękna wizja miłości, dzięki Republice. Poniżej tekst - warto posłuchać piosenki.
Polecam!


TAK DŁUGO CZEKAM (CIAŁO)
tak długo czekam
a ty ciągle ciągle myjesz swoje
ciało
tak długo czekam
ale wiem że to co robisz robisz
dla mnie
tak długo czekam
moje dłonie z głodu prawie
umie-rają
tak długo czekam
ale wiem że to co robisz robisz
dla mnie
robisz to dla mnie
robisz to dla mnie
tak długo czekam
a ty ciągle ciągle myjesz swoje
ciaaaaałooooooo
tak długo czekam
ale wiem że to co robisz robisz
dlaaaaa mnieeeeeeee
tak długo czekam
i jak woda będę cię całował
caaaaałąąąąąąąąąąą
tak długo czekam
ale wiem że to co robisz robisz
dlaaaaa mnieeeeeeee
robisz to
dla mnie
robisz to
dla mnie
twoje ciało dla mnie
twoje ciało dla mnie
twoje ciało dla mnie
dla mnie
tak długo czekam
nawet woda nagle pragnie twych rąk
twych rąk
twych rąk
tak długo czekam ale słyszę ciągle tylko twój głos
twój głos
twój głos
tak długo czekam
nawet woda nagle pragnie twych rąk
twych rąk
twych rąk
tak długo czekam ale słyszę ciągle tylko twój głos
(twój głos)
(moje dłonie głodne)

ciała
ciało ciało ciało ciało ciało ciało ciało ciało
twoje ciało twoje ciało twoje ciało twoje ciało

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...